پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

حضور ولایتی، خاتمی، حداد و بیش از 100 چهره علمی در نکوداشت 80 سالگی رضا داوری


حضور ولایتی، خاتمی، حداد و بیش از 100 چهره علمی در نکوداشت 80 سالگی رضا داوری

asad.jpg

حضور ولایتی، خاتمی، حداد و بیش از 100 چهره علمی در نکوداشت 80 سالگی رضا داوری

فرهنگ > دین و اندیشه - مراسم نکوداشت 80 سالگی دکتر رضا داوری اردکانی به همت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با پیام دکتر حسین نصر و حضور بیش از 100 چهره علمی و فرهنگی کشو در تالار فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین در این مراسم که تا پاسی از شب ادامه داشت دکتر علی‌اکبر ولایتی، دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام سید محمد خاتمی، دکتر فاطمه طباطبائی ( عروس حضرت امام) دکتر افتخارحسین عارف رییس موسسه فرهنگی اکو، دکتر محمد رجبی رییس کتابخانه مجلس، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی،  احمد مسجدجامعی و دکتر صادق خرازی ، دکتر محقق داماد، دکتر خسروپناه، دکتر دینانی ، دکتر اعوانی ، دکتر شمس، استاد بهاء الدین خرمشاهی، استادسید احمد محیط طباطبائی، مهندس میرسلیم، حجت الاسلام محمود دعایی و جمعی  از اساتید و چهره‌های برجسته علمی از فرهنگستان علوم و علوم پزشکی ایران در این مراسم حضور یافته و سخنرانی کردند.
پیام دکتر حسین نصرمراسم نکوداشت 80 سالگی فیلسوف فرهنگ دکتر رضا داوری اردکانی با عنوان "پرسشگر دردمند روزگار ما " با پیام دکتر "سید حسین نصر" فیلسوف و اندیشمند اسلامی و استاد دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا که توسط محمدرضا اسدزاده دبیر بزرگداشت جشن 80 سالکی دکتر داوری اردکانی فیلسوف فرهنگ قرائت شد، دیشب برگزار گردید.
محمد رجبی : نوشته‌های «داوری اردکانی» عین گفتارش و گفتارش عین احوالش استدر ادامه دکتر محمد رجبی رییس کتابخانه، موزه و مراکز اسناد مجلس شورای اسلامی طی سخنانی تصریح کرد: دکتر اردکانی متفکر به معنای عمیق کلمه است، زیرا کمتر کسی داریم که مجهولاتی را برای ما معلوم کند و مشکل بزرگ بشر نیز همین است که در مجهولات سیر می‌کند.
وی ادامه داد: دکتر داوری اردکانی با دل و از روی دل‌آگاهی سخن می‌گوید و آنچه را که یافته بدون هیچ تکلفی بر قلم می‌آورد و نوشتارش عین گفتارش و گفتارش عین احوالش است.
رییس کتابخانه مجلس با اشاراه به این‌که «در شرایطی که با بحران کاغذ و کتاب مواجه هستیم، در یک سال سه بار اثر ایشان تجدید چاپ می‌شود» گفت: این اقدام نشان از موفقیت علمی دکتر اردکانی و اعتلای علمی و فرهنگی جامعه است.
وی افزود: فکر دکتر اردکانی مبتنی بر ذکر اوست، زیرا اگر ذکر باشد، فکر و زبان اصیل نیز وجود خواهد داشت.
وی در پایان با بیان این‌که «جامعه فلسفی کشور قدر ایشان را شناخت و او را به عنوان فلیسوف فرهنگ کشور برگزید» خاطرنشان کرد: جامعه علمی نیز حق او را به جای آورد و سه بار ایشان را به ریاست فرهنگستان علوم انتخاب کرد. بنابراین دکتر اردکانی شخصیتی مورد اعتبار و اعتماد جامعه علمی، فرهنگی و فلسفی هستند که افکار ایشان سطوح مختلف جامعه را فرا گرفته است.
علی اکبر ولایتی : دکتر داوری در مقابل هجوم فرهنگی سینه سپر کرده استدکتر علی اکبر ولایتی در مراسم جشن 80 سالگی دکتر رضا داوری گفت: دکتر داوری به عنوان یک مدافع فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی تلاش کرده در برابر هجوم فرهنگی سینه سپر کند.
دکتر علی اکبر ولایتی عضو فرهنگستان علوم پزشکی و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این مراسم گفت: داوری به عنوان یک مدافع فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی تلاش کرده در برابر هجوم فرهنگی سینه سپر کند.
وی تصریح کرد: نظری هست که معتقد است مسلمانان و ایرانیان کاری که کردند این بود که علم را از یونانی ها گرفتند و نگه داشتند و این را به صورت امانت به اروپایی ها بازگرداندند. البته این یک بی انصافی است.
وی تصریح کرد: سهم مسلمانان در انتقال تمدن و علوم از سه راه به بار نشست. اول ترجمه آثار دیگران به زبان عربی، دوم توسعه علوم در جهان اسلام و سوم انتقال این علوم و تمدن به اروپا و غرب.
ولایتی افزود: یک متفکر غربی می گوید ما می توانیم تاریخ علم را در سه مقطع در نظر بگیریم. یکی مقطع یونان، دوم ترجمه وانتقال علم به بیزانس و کشورهای اسلامی و سوم رنسانس.
وی تأکید کرد: عصری به نام عصر ترجمه را در ابتدای تاریخ اسلام داریم که حدود 1200 کتاب به زبان عربی ترجمه شد. مدت هزار سال این آثار در گهواره تمدن اسلامی و ایرانی تقویت شد و به اروپا تحویل داده شد.
عضو فرهنگستان علوم پزشکی یادآور شد: ما در جریان تحولات علمی در جهان اسلام بزرگترین نهضت ترجمه دو سویه را داشته ایم که بی سابقه است. 1200 کتاب از زبان سریانی و یونانی به زبان عربی ترجمه شد و 5000 هزار کتاب از عربی به صورت عکس ترجمه و در اختیار غرب قرار گرفت.
وی افزود: ویل دورانت معتقد است آنچه در رنسانس اتفاق افتاد نتیجه اش انتقال علم از جهان اسلام به اندلس و از آنجا به اروپاست.
ولایتی در پایان تأکید کرد: دکتر داوری تلاش کرده تا جوانهای ما را به هویت دینی و ملی ما برگرداند. این یک مبنای علمی قابل دفاع دارد چرا که اگر ما به خودمان برگردیم می توانیم به جایی برسیم که گذشتگان ما رسیده بودند.
مسجدجامعی: داوری اردکانی فیلسوف زندگی و فرهنگ است احمد مسجدجامعی، در مراسم نکوداشت 80 سالگی دکتر رضا داوری اردکانی با بیان این‌که «این استاد بزرگ همواره در رمان و داستان‌نویسی و تمام مسائل فرهنگی فعالیت زیادی داشته‌اند» اظهار کرد: داوری از اساتیدی بود که از همان ابتدا خود را از فرهنگ و مسائل متناسب با فرهنگ جدا نمی‌کرد. یکی از جذابیت‌های او برای ما همین ویژگی‌اش بود که فیلسوف زمانه بود و در تمام مسائل زمانه نظر می‌داد. وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از فعالیت‌های مهم داوری اردکانی، نشریه وزین نامه «فرهنگ» بود که این نشریه یک ظرفیت و فصل جدیدی از فضای فکری این استاد فلسفه را پیش روی همگان قرار داد. وی همیشه به تمام مسائل از سیاست، اخلاق، فلسفه، قانون و مطبوعات از بعد فرهنگی نگاه می‌کرد.
وی اظهار کرد: او تنها یک فیلسوف نبود بلکه در زمینه مصاحبه نیز یک فیلسوف به تمام معنا بود و هرگز از زمانه خود غفلت نمی‌کرد. با مصاحبه‌هایی که انجام می‌داد همواره از افراط و تفریط‌های جامعه جلوگیری می‌کرد.
محقق داماد : داوری اردکانی استقلال فرهنگستان علوم را حفظ کردعضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: از دکتر داوری متشکرم که در مقابل تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ایستادگی کرد تا هویت و استقلال فرهنگستان علوم حفظ شود.
آیت‌الله مصطفی محقق داماد استاد فلسفه و عضو فرهنگستان علوم ایران در مراسم نکوداشت 80 سالگی «پرسشگر دردمند روزگار ما» گفت: از حکمت دکتر داوری، از فلسفه، شعر و شعرفهمی و ذوق او سخن گفته شد اما آنچه برایم از ایشان جالب است همان نکته‌ای است که آقای تابش به آن اشاره کرد. بنده، عالم، فیلسوف، فقیه، اصولی و ادیب بسیار دیده‌ام اما کسی که میان این دانش‌ها با اخلاق و ادب جمع کند به شدت کم دیده‌ام.
این مجتهد علوم حوزوی تصریح کرد:‌ گزاف نمی‌گویم آنچه برای من از داوری اردکانی جالب بود قرین ساختن دانش، حکمت با اخلاق و ادب است. از این‌رو مطلبی را در حضور علما و دانشمندان، به صراحت مطرح می‌کنم و قضاوت را به وجدان پاک سروان عزیز می‌سپارم.
آیت‌الله محقق داماد با بیان اینکه داوری اردکانی دومین رئیس فرهنگستان علوم ایران است، عنوان کرد: بنده پس از چند سال که از تأسیس فرهنگستان علوم سپری شد به عنوان عضو آن انتخاب شدم؛ آنجا برای من محیط زیبایی جلوه کرد، عالمان زبده و فرهیخته، همه با هم دوست، محیط علمی، تحقیق گفت‌وگو بود که بسیار برایم جالب بود.
وی با اشاره به اینکه نخستین رئیس فرهنگستان علوم ایران علی شریعتمداری بود که سال‌ها پس از آن دکتر داوری اردکانی ریاست آن را برعهده گرفت، تصریح کرد: در دوره ریاست دکتر داوری فرهنگستان‌ علوم با مشت کوبنده آهنین روبه‌رو شده‌اند که استقلال آن را تهدید کرد. من از همین‌جا از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گله می‌کنم؛ از اعضای روحانی شورا گله‌‌ای نیست چرا که شاید آنها از وضعیت آکادمیک آگاهی کاملی نداشته باشند اما بقیه دانشگاهی هستند.
رئیس فرهنگستان علوم ایران خطاب به مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هویت و ماهیت حقوقی فرهنگستان علوم به استقلال آن است اما چرا شما در سال 88 در پشت درهای بسته نشستید و این امتیاز را از آن گرفتید؟! تاریخ درباره شما قضاوت خواهد کرد. وی یادآور شد: دکتر داوری اردکانی در آن مقطع تمام تلاش خود را گذاشت تا این مسئله در فرهنگستان علوم اجرا نشود و افراد به وسیله ابلاغیه در فرهنگستان منصوب نشوند و من آمده‌ام این تشکر را از ایشان داشته باشم. آیت‌الله محقق داماد خاطرنشان کرد:‌ از آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور فعلی انتظار دارم که ای کاش یک بار در مصاحبه‌های تلویزیونی اجازه می‌دادند که یک طلبه دلسوخته نیز حرف می‌زد. منولوگ دیگر برای بشریت خسته‌کننده شده و دوران، دوران گفت‌وگوی دوجانبه است. آقای رئیس جمهور ما از شما متشکریم که درخواست داوری اردکانی را قبول کردید و این ویرانی در دوران شما و به نام شما به وجود نیامد.
عضو فرهنگستان علوم ایران گفت:‌ امیدوارم رئیس جمهور آینده که فردی دردآشنای فرهنگ و فرزند حوزه و دانشگاه است درد ما را بشنود؛ این درد بی‌دردمان را به کجا ببریم که آکادمی علوم ایران با آکادمی کشورهای شرقی برابری نمی‌کند؟!
خسروپناه : داوری اردکانی تجددستیز نیست بلکه رویکردی فلسفی به تجدد داردرئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: دکتر داوری اردکانی نگرشی فلسفی به تجدد دارد از این‌رو متجدد شدن به خودی خود هم عیب نیست بلکه عیب آن است که زندگی متجددانه ما یک زندگی پریشان باشد.
حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران در مراسم نکوداشت 80 سالگی «رضا داوری اردکانی» به بیان دغدغه‌های «فیلسوف فرهنگ» درباره علوم انسانی پرداخت و گفت:‌ این جلسه، جلسه تکریم حکمت و فلسفه است؛ تکریم حکمت و فلسفه، تکریم انسانیت است. از این‌رو گاهی اوقات یک استاد بهانه‌ای می‌شود برای اینکه از حکمت سخن گفته شود خصوصاً حکمتی که برای امروز ما کارایی دارد.
وی با بیان اینکه اهل فلسفه چهار دسته‌اند، اظهار داشت: برخی مورخ فلسفه، عده‌ای فیلسوف‌شناسند و تعلیمات صاحب‌نظران را تکرار می‌کنند، برخی فلسفه‌شناس بوده و فلسفه حکمت متعالیه و فلسفه پوزیتوسیم را می‌شناسند و دسته چهارم اهل تفکر فلسفی بوده و دغدغه فلسفی دارند و البته داوری اردکانی فیلسوف است و مسائل امروز را با نگرش فلسفی بررسی می‌کند؛ نگرش فلسفی به علم مدرن و علم تجدد.
رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران عنوان کرد: از جمله دغدغه‌ داوری‌های اردکانی نگرش به علوم انسانی است که یکی از نیازهای جدی روزگار ما به شمار می‌رود و البته فلسفه مضاف علوم و فلسفه مضاف امور انسانی نیز از دغدغه‌های این استاد است، دغدغه امور و علوم با نگرش فلسفی است.

وی افزود:‌ ممکن است برخی با ادبیات فلسفی، حرف‌های سیاسی بزنند که نمی‌توانند کاری از پیش ببرند اما این نکته مهم است که بتوان سیاست را با نگاه فلسفی تبیین کرد.
خسروپناه گفت: بر اساس نگرش استاد داوری، علوم انسانی مخصوص جهان تجدد است و جامعه و جهان دینی به جامعه‌شناسی و روانشناسی و علوم اجتماعی نیازی نداشت و این سؤال جدی مطرح است که چرا ما در گذشته، در جامعه دینی روان‌شناسی و علوم اجتماعی نداشته‌ایم و این نیاز در جهان متجدد شکل پیدا کرده است؟ به تعبیر دکتر داوری اگر بتوانیم نیازهای جهان متجدد و ارزش‌های آن را کنار بگذاریم نیازی به علوم انسانی نداشتیم البته اینکه این دو از هم قابل تفکیک‌اند یا خیر، بحث جداگانه‌ای را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: دکتر داوری اردکانی نگرشی فلسفی به تجدد دارد از این‌رو متجدد شدن به خودی خود هم عیب نیست بلکه عیب آن است که زندگی متجددانه ما یک زندگی پریشان است و ما نیامده‌ایم با نگرش فلسفی تجدد فلسفی را بپذیریم. بنابراین ما باید ابتدا جامعه و جهان دینی را تعریف و سپس شئون جهان متجدد را در آن مشخص می‌کردیم.
رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد:‌ برخی معتقدند استاد داوری بیشتر به طرح پرسش پرداخته است، البته به دلیل اینکه ما در بسیاری از مواقع سؤال را به صورت دقیق متوجه نمی‌شویم به پاسخ صحیح آن نیز دست نمی‌یابیم.
تابش: داوری از نوادگان خواجه نصیرالدین طوسی است/ اردکان یونان کوچک استنماینده مردم میبد و اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اردکان به لحاظ تعدد علما و فلاسفه یونان کوچک است، گفت: دکتر داوری از نوادگان خواجه نصیرالدین طوسی است.
محمد رضا تابش نماینده مردم میبد و اردکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: اردکان به لحاظ تعدد علما و فلاسفه یونان کوچک است.

وی افزود: دکتر محقق داماد و دکتر داوری از شاهدان حاضر این مدعا در جلسه هستند. دکتر داوری از نوادگان خواجه نصیرالدین طوسی است. هنگامی که خواجه دوران تبعید خود را در عقدای یزد می گذراند همسری اختیار می کند.همگی نوادگان خواجه از خانواده های با فضیلت هستند. خاندانهای حائری، داوری و سنایی از نوادگان خواجه هستند.
وی افزود: دکتر داوری پرورش یافته این پیشینه خانوادگی است. خانواده ای که علم و ادب و اخلاق حرف اول را در آن می زند. شخصیتی که وجودش به زیور فرهنگ و ادب و اخلاق آراسته است.
وی تصریح کرد: داوری عالمی اخلاقی است و نسبت به اساتید خویش خاضع بوده است و به زادگاه خویش سخت علاقمند است. وی آگاهی نسبی از همه علوم روز دارد. آنچه ایشان را داوری ساخته ولایق تجلیل، به دلیل آن است که او در سلک روشنفکران و دیندارانی است که هویت جامعه را حفظ کرده است.
وی افزود: تلاش او حفظ هویت ایرانی در مقابل غرب زدگی است. او هم حکمت اسلامی را می داند وهم فلسفه غرب را می داند. امثال داوری هویت ایرانی مسلمان را در مقابل هویت غربی حفظ کرده است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: داوری انسان تک ساحتی و تک بعدی نیست. او با تکیه بر فلسفه و اخلاق و عرفان از هویت انسان شرقی مسلمان دفاع کرده است.
وی در پایان تصریح کرد: مهمترین دغدغه دکتر داوری هویت انسانی است که دین و هویت اسلامی- ایرانی را نیز شامل می شود.
پیام دبیرکمیسیون فرهنگی ملی یونسکودر ادامه این مراسم دکترسعیدآبادی دبیرکمیسیون فرهنگی ملی یونسکو اظهار کرد: تلاش‌های مستمری که داوری برای میراث فرهنگی ایران انجام داده است، قابل وصف نیست. در طول تاریخ همواره بنیان‌های فرهنگ ایران را حفظ کرده است و از بنیانگذاران یونسکو بعد از انقلاب اسلامی ایران است. فیلسوفی است که همواره خود را در خدمت فرهنگ ایران قرار داده است و تمام مسائل را با عقل و عشق به اثبات رسانده است.

از شعر خوانی استاد بهاء الدین خرمشاهی و سید عبدالجواد موسوی تا پخش 6 کلیک از زندگی دکتر داوری

در این برنامه استاد بهاء الدین خرمشاهی و سید عبدالجواد موسوی نیز به شعر خوانی درباره استاد داوری پرداختند و 6 کلیپ از زندگی دکتر داوری پخش شد. همچنین کلیپی هم  از سوی همسر استاد و از زبان فرزندان، از خارج از کشور ارسال شده بود که در این مراسم پخش شد.
این مراسم به همت کتابخانه مجلس شورای اسلامی و فرهنگسرای ابن سینا با مشارکت کمیسیون ملی یونسکو، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دانشگاه تهران، موسسه حکمت و فلسفه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه کتابشهر ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.



جشن هشتاد سالگی دکتر رضا داوری اردکانی


با مشارکت پژوهشگاه؛جشن هشتاد سالگی دکتر رضا داوری اردکانی برگزار می شود


 

«جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ دکتر رضاذ داوری با عنوان " پرسشگر دردمند روزگار ما "، 16 تیر ماه سال جاری با حضور شخصیت های برجسته علمی و فلسفی در تالار فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود .
به گزارش ستاد خبری این همایش قرار است در این مراسم جایزه ویژه از سوی نهادهای فلسفی و علمی به دکتر داوری اهداء شود. به همین مناسبت جمعی از نخبگان علمی، فلسفی و فرهنگی در محلفی گردهم می آیند تا بار دیگر از شخصیت علمی و فلسفی ایشان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فیلسوفان معاصر ایران تجلیل کنند.

گفتنی است دکتر محمدرضا عارف (از سوی فرهنگستان علوم ایران)، دکتر احمد مسجد جامعی( عضو شورای شهر تهران)، دکتر محمد رجبی( رئیس کتابخانه مجلس)، دکتر ابراهیم دینانی، دکتر اعوانی، دکتر رشاد، دکتر خسروپناه، دکتر پازوکی، دکتر معتمدی، دکتر عالمی، دکتر مصلح، دکتر عبدالکریمی، استاد خرمشاهی و دیگر چهره ها در این برنامه سخنرانی خواهند کرد.

استاد داوری در دست نوشته کوتاهی درباره هشتاد سالگی اش نوشته است: "درباره هشتاد سالگی ام چه بنویسم؟ عمری سپری کرده ام؛ با دردها و رازها و پرسش هایی که برایشان قلم زدم. می دانم که به مرگ نزدیکم، نه فقط از جهت زمانی بلکه از درون با آن انس دارم و سعی نمی کنم که خود را به غفلت بزنم ... اما هنوز زنده ام و می توانم کتاب بخوانم و قلم بزنم. من هنوز زنده ام و زندگی می کنم، هر چند که به قول سعدی: بضاعت نیاوردم الا امید ... "

همچنین برپایی نمایشگاه آثار و نمایشگاه عکس تاریخ تمدن جهان در لبنان با گلچین نظرات دکتر داوری اردکانی درباره زندگی، فرهنگ و فلسفه از دیگر برنامه های جنبی این مراسم نکوداشت است

 


 


 

 

سایت کولر OGENERAL گارانتی HP دوربین مخفی مطب دانلود کتاب های الکترونیکی جاوا محاسبه فیزیک حرارت قوانین پلان نامحدود منزل استخدام زورنال دانلود کاردستی رزرو بلیط اتوبوس تهران مقاله ای در مورد مهندسی نرم افزار دانلود شیاتسو آزمایشگاه فزیک حرارت دانلودترانه مهستی دریا دانلود ACROBAT 9.1 دانلود آهنگ سرود ملی قبل از انقلاب MOBILE TV برنامه نصب مقالات لاتین حسابداری استخدام شرکت پتروشیمی آموزش VB عایق بندی ساختمان سوالات کارشناسی ناپیوسته سال 1387 رشته مدیریت مورانو قیمت جزوه اسمبلی معاد N70دانلود ویندوز برای نوکیا مدل لباس و تاب دامن بلند جدید دانلود بازی مخصوص گوشی های سامسونگ قیمت فوتون مدل86 پروژه کارآفرینی محصولات چیکو سیستم عامل گوشی 6500 اسلاید مدل ابرو فارسی ساز TOUCH CRUISE دانلود کنترل تلویزیون N96 دانلود بازی مخصوص گوشی های سامسونگ پروژه کارآفرینی دانلود جزوه فیزیک مغناطیس کاردانی الکترونیک مدل لباس سوریه اهنگ وترانه شاد مانتو سارافون تم برای نوکیا 7610 با گیتار NOTHING ELSE MATTER بازی N73 پروژه کارافرینی تابلو برق بانک سوالات مالیه عمومی دانلود حل المسائل فیزیک 2 هالیدی دانلود اهنگ جدید ارش کد موزیک تولدت مبارک اندی مدل لباس تابستانه ساعت DKNY تهران ترینر شاهزاده ایرانی 2 کدهای همراه اول قیمت تلویزیون رنگی منابع دکتری روانشناسی تبدیل تاریخ میلادی به شمسی و بر در EXCEL مقاله شغلی شعر روی سنگ قبر دانلود کتابهای الکترونیک حقوقی روش های امیزش پرورش بوقلمو سنسور های گشتاور استخدام مخابرات دانلود تم ورزشی جدید ادکلن های معروف لیست مدلهای لپ تاب DELL قیمت سریر تشخیص موبایل نوکیا اصلی از تقلبی قیمت روز لب تاب دل تجهیز کارگاه نمونه سوالات آزمون اینترنتی مشاوران آهنگ عروسی از نریمان آموزش VMWARE هتل باری IGI سایت بازی تم ساعت گوشی 6500 کنسرت 2006 یانی دانلود رایگان وینرار وینزیپ استخدام شهرداری تبریز رشته های ورزشی وسایل ورزشی نقشه های خانه های که فرانک رایت طراحی کرده برنامه وارون ماتریس دانلود نقشه کامپیوتری تهران 88 نمای شیک منازل نماهای ویلایی معماری روش استفاده با دستگاه اسیلوسکوپ مدلهای بلوز قلاب بافی اصول طراحی هتل مدرن روش استفاده با دستگاه اسیلوسکوپ مشخصات لب تاپ دانلود کتاب رایانه کار خلیق دانلود کتاب بیوشیمی انواع کفپوش داخل ساختمان کرم AHA نئوستراتا دانلود تم حروف برای N72 نمونه سوالات تمامی دروس پایه دوم دبیرستان دانلود آلبوم های اسپانیایی آموزش فارسی EPLANE 5.5 راجب CPU نقشه شیراز برای GARMIN جدید ترین مدل مانتو ایرانی اهنگهای یساری روش استفاده با دستگاه اسیلوسکوپ سوالات دانشگاه دولتی کاردانی به کارشناسی سال 86 همراه پاسخنامه دانلود کتاب عمران سازه نتهای ویلون فیلم فروشی دیسک 2PHONE ماشینهای مته مشخصات مدیران مدارس ابرکوه مقاله بازیافت دانلود گیم نماینده ولو مشخصات کامل لب تاب با قیمت راندو و شیت بندی تابع براکت تابع براکت پایان نامه های کارشناسی ارشد بانکداری نوین کدهای مخفی ماهواره منشی تلفن برای گوشی دانلودتم ان 73 قیمت کولرهای گازی دانلود جدیدترین و زیباترین آلبومها دانلودآموزش رقص بازگردانی های خراب شده اهنک کیتار نرم افزار گوشی N95 8 GB اشعار کوتاه زیبا استاتیک آموزش تم برای نوکیا N95 8 G حجم منشور دعای مهر و محبت از آیت الله بهجت اموزش ماشین حساب کاسیو فروش سگ ژرمن شپرد مشخصات لب تاب توشیبا فروش هارد لیست قیمت رضا صادقی فال دانلود البوم گلکم با صدای افشین سپهر فیلم های رزمی شعری در مورد معلم دروس پایه کاردانی به کارشناسی بهداشت دانلود تم سونی اریکسون 510 ارگ برای کامپیوتر اینترنت ADSL اعطا نمایندگی دانلود تم 6500 جزوه ومطالب کمک آموزشی ریاضی مهندسی نمایندگی فروش محصولات سامسونگ در کرج تحقیق برای موتورهای هیدرولیکی ویروس کش قابل نصب برای گوشی مخابرات استخدام گلچینی از آهنگهای شاد فروش افشانه دانلود تم برای گوشی 3500 نقشه ویلایی مخابرات استخدام تاریخ توزیع دفترچه آزاد کاردانی پیوسته 88 دانلود رایگان تذهیب POWER SWICHING با مقالات راه سازی قیمت کارت تلویزیون برای رایانه کدهای آماده یک HTML قلاب بافی.اموزش مدلها متن کوتاه خواص مس برنامه نوکیا 5310 مدل مو داماد هواپیمایی فارس قشم کرم سیاهی زیر چشم انواع پرده تزئینی شارژ پرینتر 1006 تم برای نوکیا 7610 باشگاه گردش روز ادکلن در انگلیسی پرده بکارت جواب سوالات امتحانات نهایی رشته تجربی سال 85 فیزیک 3 رپ برای ماشین سوالات امتحان نهایی سوم تجربی تست زبان تخصصی کاردانی به کارشناسی کامپیوتر سوالات نهایی رشته ی ریاضی دیکشنری بای نوکیا مانتو های مد روز ادکلن در انگلیسی FRONT PAGE 2003اموزش با با دک نقشه داروخانه های تهران دانلودکتاب روشهای طراحی و مهندسی مکانیک دانلود موسیقی آرام رمزهای GTA5 SMARTCOMGPS نقشه تهران پروژه کارآفرینی ویدئو موزیک ترکی نمونه ای از یک پروپوزال مهندسی دانلود جواب کنکور تجربی 87 فروش سلف ست مشخصات اسکنر نت ویالون کلاسیک معادله خط کتاب حسابداری هنرستان دمای مناسب گلخانه تاریخچه اتحادهای ریاضی استخدام در پتروشیمی بالا بردن کیفیت صدای نوکیا سری 40 جدیترین ظبط پخش ماشین جی وی سی برنامه حسابداری قفل شکسته شماره ورودی رافع 6 زمان آزمون استخدامی شهرداری حرکت پرتابی مکانیک نقشه های خانه های که فرانک رایت طراحی کرده تم گوشی نوکیا رزرو بلیط اینترنتی قطار دانلود فایل آمفی تئاتر مقاله لاتین ترجمه شده کشاورزی خرید ماشین MVM اپشن مزدا3 کوشی IPOD نحوه اقامت در کانادا دانلود موزیک آرامبخش نمایندگی پاناسونیک در ایران دانلود بهترین خوانده های مهستی فارسی ساز نوکیا 95 کنسولگری هلند ویزای شنگن استخدام دانشگاه تهران87 قیمت روز گوشی در مشهد سایت اساتید حسابداری نما از دانشکده معماری سیارة تویوتا های روز دنیا سیاره تویوتا عمل لیزیک مدیریت چگونه ساختار شکنی کنیم شرکت مزدا مخابرات ماهواره ای شرکت پژو شهر نیسان سیارت تویوتا صور نیسان صور نیسان بترول دانلود مداحی گلچین زنگ خور گوشی برای سری 40 تویوتا دانلود تلویزیون پراید تویوتا فاین عبداللطیف جمیل تویوتا پزشکی ایکیا ایران تحقیق در مورد شغل متن انگلیسی موضوع حسابداری

پژوهشگاه علوم انسانی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی




http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/4/2/776.JPG



پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


عنوان آخرین یادداشت ها

» تفحص در دین نیازمند علم فلسفه است :: ۱۳٩٢/٤/۱٧
» بازگشت فوکو از هایدگر به نیچه :: ۱۳٩٢/٤/۱٦
» تزلزل اقتدارگریز :: ۱۳٩٢/٤/۱٦
» امضای تفاهمنامه کتابخانه مجلس :: ۱۳٩٢/٤/۸
» جشن هشتاد سالگی رضا داوری اردکانی :: ۱۳٩٢/٤/۸
» آخرین گفت وگوی پیر پائولو پازولینی :: ۱۳٩٢/٤/٤
» تاملی بر رابطه زبان و تفکر :: ۱۳٩٢/٤/٤
» عصر ترجمه در چند کتاب و مقاله خلاصه نمی شود :: ۱۳٩٢/٤/٤
» نهضت‏هاى بازگشت به خویش در تاریخ ایران :: ۱۳٩٢/٤/٢
» رابطه عرفان و فلسفه؛ تقابل متدولوژی ها :: ۱۳٩٢/٤/٢
» بررسی تفاوتهای فلسفه شرق و غرب :: ۱۳٩٢/٤/٢
» تو را من چشـــم در راهـــم :: ۱۳٩٢/٤/٢
» تجربه گرایی در تمام هنرها :: ۱۳٩٢/٤/٢
» حقیقت امید :: ۱۳٩٢/٤/٢
» رحیم‌پور ازغدی از دکتر شریعتی می‌گوید :: ۱۳٩٢/٤/۱

Institute For Humanities Common

Institute For Humanities Common

Institute for Humanities and Cultural Studies



Institute for humanities and cultural studies (IHCS) is a research based institute which is mainly responsible for research in humanities science and cultural studies. We can see the name of many outstanding professors of humanities science realm to be connected to this institute in their scientific background. In 1980 with the integration of 12 research institutes, an institute entitled with “institute of research and cultural studies” was formed under the supervision of Ministry of culture and higher education.

In 1990, after the changing of organizational structure, this institute got the title of “Research center” with the approval of higher education expanding council. Its organizational chart was then approved in May 1993 by Personnel affair and Employment Organization. During this period other research centers were added to it and it formed an institution. In 1994, high council of institute proposed the title of “Institute for humanities and cultural studies” for this institute in order to emphasize the trend of humanities science and cultural affairs in all research projects of the institute. This title was also approved by higher education expanding council.

At the moment this institute consist of several research departments as: Persian language and literature department, Political thinking in Islam department, History department, Linguistic department, Social science department, department of Studying different cultures, Comparative studies of economy department, Women’s affair department, Science and Religion department, department of Nurturing wisdom of children, Occidental studies department, Philosophy and Speech department, Imam Ali’s research center, Asian cultural document center, and Surveying Texts Council.

It worth mentioning that IHCS can also accept postgraduate students in some MA and PhD levels.





Institute for Humanities and Cultural Studies

پژوهشگاه علوم انسانی

http://pajoheshgah.persianblog.ir/post/46/

وبلاگ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

Institute for Humanities and Cultural Studies

 وبلاگ پژوهشگاه علوم انسانی

سیستم اتوماسیون تغذیه پژوهشگاه

کلیک کنید:

http://freserve.ihcs.ac.ir


عناوین مطالب منتشر شده پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

 

» رابطه عرفان و فلسفه؛ تقابل متدولوژی ها :: ۱۳٩٢/۴/٢
» بررسی تفاوتهای فلسفه شرق و غرب :: ۱۳٩٢/۴/٢
» تو را من چشـــم در راهـــم :: ۱۳٩٢/۴/٢
» تجربه گرایی در تمام هنرها :: ۱۳٩٢/۴/٢
» حقیقت امید :: ۱۳٩٢/۴/٢
» رحیم‌پور ازغدی از دکتر شریعتی می‌گوید :: ۱۳٩٢/۴/۱
» کوهن دستاورد تازه‌ای در تاریخ علم ندارد :: ۱۳٩٢/۴/۱
» چیستی علم دینی :: ۱۳٩٢/۴/۱
» برنامه بنیاد نخبگان برای مهاجرت هدفمند مغزها!! :: ۱۳٩٢/۳/۳٠
» این کتاب های خوردنی :: ۱۳٩٢/۳/٢٩
» واکاوی امید در میان ایرانیان :: ۱۳٩٢/۳/٢٩